.





Ha gyermeked szeret rajzolni, festeni, az pont elég ahhoz, hogy elhozd a művészeti oktatásainkra. Csodákra lesz képes. 


Gyermekeknek:  

Jobb agyféltekés-klasszikus rajz-festőtanfolyam


A HollerArt egy olyan vizuális művészeti oktatást dolgozott ki a gyerkőcöknek ahol biztos a sikerélmény. A gyermekek rajzkészsége általában nem éri el a saját maguktól elvárt eredményeket, így a rajzolás nem a kedvencük. Sok esetben hallom úgy felnőttektől mint gyermekektől, hogy nem e lehetne csak festeni? Erre azt szoktam válaszolni: " Ha nincs rajz akkor nincs mit kifesteni".

Sok ember, úgy felnőtt mint gyermek, akik valójában szeretik a vizuális művészetet mégsem szeretnek rajzolni

 Nézzük meg miért?

Erre a válaszra vissza kell utaznunk a gyermek korunkba. Körülbelül másfél évesen kezd a gyermek nyomot hagyni a papíron. Az egyik alapvető firkáló mozdulat a kör alak, majd ezek az ákombákomok hamar kezdenek alakot ölteni, rábiggyeszt két jelet a szemnek, rámutat a rajzra, és azt mondja, " anyuci " vagy " apuci " vagy " én vagyok " vagy bármi más. Ez a szimmetrikus kőr alakú forma az az alapforma, mely kis változtatásokkal bármi is lehet. Három és féléves kor táján a gyermekek művészetének képi világa bonyolultabb lesz. A fejhez már test is tartozik. Kicsit később, úgy négy évesen már lelkesen ügyelnek a részletekre is. A gyermekek által rajzolt alakok bár hasonlítanak egymásra, mégis mindegyik gyermek kidolgoz egy kedvenc alakot. A gyermek ezt a kedvenc témát ismétli és finomítja majd a sokszori ismétlés révén beágyazódik a memóriába. 5-6 évesen kifejlesztik azokat a szimbólumokat, amelyek a tájképrajzoláshoz szükségesek. Ezek a szimbólumok is beágyazódnak a memoriában az ismétlések által. 9-10 éves korban kezdődik az összetett szakasz. A gyermekek minél több részletek rajzolására törekszenek, azt remélve, hogy így valósághűbb lesz a rajzuk. Ezt a szakaszt követi a realisztikus szakasz, 10-11 éves korban. Ekkor éli virágkorát a gyermekek realizmus iránti érdeklődése. Itt van az amikor a gyermekek elbizonytalanodnak ha a rajzuk nem sikerül jól, vagy is nem lesz élethű. A tanáraikhoz fordulnak segítségért. A tanár azt mondja sok esetben erre, " Alaposabban meg kell nézned ", ez a tanács azomban nem segít, mert a gyermek nemtudja mit kell megnézni alaposabban.

Mi is az akadálya annak, hogy valaki jobban meg tudja figyelni a dolgokat?

A bal agyféltekének nincs türelme a részletes megfigyeléshez így aztán ez történik:                       "Megmondtam, ez egy szék. Ennyit elég tudni. Ne vesződj a nézéssel, mert van rá egy kész szimbólum a számodra. Itt van: adj hozzá tetszés szerint egy-két részletet, de ne bíbelődj a nézegetéssel."

Mi a kiút ebből?

Szerencsére több megoldás, módszer is létezik.

Az egyik módszer a Betty Edwards által kidolgozott Jobb agyféltekés rajzolás. Kulcsfontossága abban rejlik, hogy az agyat olyan feladatokkal kell ellátni melyet a bal agyfélteke nem tud vagy nem akar megoldani. Az ilyen feladatok többszöri megoldása eredményeként a bal agyfélteke átadja az irányítást a jobb agyféltekének. A jobb agyfélteke felelős a vizuális információfeldolgozásért. Ebben az állapotban nem foglalkozunk az idő múlásával, nem törődünk azzal, hogy szavakat használjunk, érdekesnek találjuk amit csinálunk, figyelmesen és intenzíven koncentrálunk, tele vagyunk energiával, önbizalmat érzünk, nem szavakban gondolkodunk hanem képekben.

Ezzel a módszerrel tudjuk megtanulni hatékonyan, hogyan is kell megfigyelni a körülöttünk lévő világot ahhoz, hogy papírra tudjuk rögzíteni. A megfigyelés a korrekt látásmód az alapja a rajzolásnak. Ez viszont önmagában nem elég ahhoz, hogy ne csak másolni tudjuk jól. Itt jön szóba egy másik módszer mely valójában ehhez a módszerhez nagyon jól kapcsolódik. A klasszikus vizuális művészetek elsajátítása.

Miről van szó?

Ahhoz, hogy bármit is magunktól, másolás nélkül le tudjunk rajzolni, szükségünk van a perspektívára és a művészeti anatomiára. Ezzel a három dologgal bármit meg lehet rajzolni.

1, Megfigyelő képesség J mód

2, Perspektíva

3, művészeti anatomia

Viszont ahhoz, hogy élethű legyen a rajzunk még kell valami,

4, Fény-árnyék ismerete.

Ha festészetről beszélünk akkor tudnunk kell a

5, Színelméletet is.

Ezek ismeretek birtokában bárki meg tud tanulni rajzolni. Nem szükséges hozzá a sokak által gondolt különös tehetség. Egy dolog viszont nagyon fontos, és kell hozzá, mégpedig az, hogy akarjál megtanulni...

A HollerArt módszertan  magába foglalja a jobb agyféltekés rajzolás és a klasszukus vizuális művészetek ismereteit.


MIT FOG MEGTANULNI GYERMEKED A TANFOLYAMON:

Rajztechnika alap fogalma

Rajzeszközök ismerete

Árnyékolási eszközök ismerete

Egyéb eszközök megismerése a rajzban

Az arányos rajzolás módja

Fény-árnyék-perspektíva tanulmányozása

Hordozó anyagok fajtáinak ismerete és előkészítése a rajzban

Centrális perspektíva

Levegő perspektíva

Különböző festési technikák ismeretének alapjai

A különböző technikákban használatos festékek előkészítése és keverési arányok

Színelmélet

Különböző ecsetek ismerete és használata a festészetben

Egyéb eszközök használata a festészetben

A különböző festési technikákhoz használt hordozóanyagok ismerete és előkészítése

Kockológia

Csendélet skicc valós téma összeállításról

MIBEN SEGÍT GYERMEKEDNEK ez a tanfolyam?

- Sikerélményre tesz szert

- Új rajzolási és festési technikákat tanul

- Nő az önbizalma

- Javul a koncentrációja - Fejlődik a megfigyelő képessége.


Itt tudod megvásárolni a tanfolyamot



Fotógaléria