2023.

Jobb agyféltekés-klasszikus rajz-festő 

 NYÁRI TÁBOR GYERMEKEKNEK

2023.

reggel 07:45-16:15-ig 

29.000,-Ft/ hét étkezés nélkül


Ha gyermeked szeret rajzolni, festeni, akkor itt a helye a jobb agyféltekés-klasszikus, rajz-festő nyári táborban.

Csodákra lesz képes :-)




Szőlő: Grafit rajz. 9 éves Rozina alkotása
Szőlő: Grafit rajz. 9 éves Rozina alkotása
Szőlő: Grafit rajz. 9 éves Hanga alkotása
Szőlő: Grafit rajz. 9 éves Hanga alkotása

A gyermekek rajzkészsége általában nem éri el a saját maguktól elvárt eredményeket, így a rajzolás nem a kedvencük. Sok esetben hallom úgy felnőttektől mint gyermekektől, hogy nem-e lehetne csak festeni? Erre azt szoktam válaszolni: “Ha nincs rajz akkor nincs mit kifesteni”

Sok gyermek de felnőtt is, szereti a vizuális művészetet mégsem szeretnek rajzolni.


 Nézzük meg miért?


Erre a válaszra vissza kell utaznunk a gyermekkorunkban. Körülbelül másfélévesen kezd a gyermek nyomot hagyni a papíron. Az egyik alapvető firkáló mozdulat a kör alak, majd ezek az ákombákomok hamar kezdenek alakot ölteni, rábiggyeszt két jelet a szemnek, rámutat a rajzra, és azt mondja, " anyuci " vagy " apuci " vagy " én vagyok " vagy bármi más. Ez a szimmetrikus kör alakú forma az az alapforma, mely kis változtatásokkal bármi is lehet. 


Három és féléves kor táján a gyermekek művészetének képi világa bonyolultabb lesz. A fejhez már test is tartozik. Kicsit később, úgy négy évesen már lelkesen ügyelnek a részletekre is. A gyermekek által rajzolt alakok bár hasonlítanak egymásra, mégis mindegyik gyermek kidolgoz egy kedvenc alakot. A gyermek ezt a kedvenc témát ismétli és finomítja majd a sokszori ismétlés révén beágyazódik a memóriába.


 5-6 évesen kifejlesztik azokat a szimbólumokat, amelyek a tájképrajzoláshoz szükségesek. Ezek a szimbólumok is beágyazódnak a memóriában az ismétlések által.


 9-10 éves korban kezdődik az összetett szakasz. A gyermekek minél több részletek rajzolására törekszenek, azt remélve, hogy így valósághűbb lesz a rajzuk.


10-11 éves korban következik a realisztikus szakasz. Ekkor éli virágkorát a gyermekek realizmus iránti érdeklődése. Itt van az amikor a gyermekek elbizonytalanodnak ha a rajzuk nem sikerül jól, vagy is nem lesz élethű. A tanáraikhoz fordulnak segítségért. A tanár azt mondja sok esetben erre, " Alaposabban meg kell nézned ", ez a tanács azomban nem segít, mert a gyermek nem tudja mit kell megnézni alaposabban.



Mi az akadálya annak, hogy valaki jobban meg tudja figyelni a dolgokat?

A bal agyféltekének nincs türelme a részletes megfigyeléshez így aztán ez történik: "Megmondtam, ez egy szék. Ennyit elég tudni. Ne vesződj a nézéssel, mert van rá egy kész szimbólum a számodra. Itt van: adj hozzá tetszés szerint egy-két részletet, de ne bíbelődj a nézegetéssel."

Forrás: Betty Edwards jobb agyféltekés rajzolás 


Mi a kiút ebből?

Szerencsére több megoldás, módszer is létezik.

Az egyik módszer a Betty Edwards által kidolgozott Jobb agyféltekés rajzolás. Kulcsfontossága abban rejlik, hogy az agyat olyan feladatokkal kell ellátni melyet a bal agyfélteke nem tud vagy nem akar megoldani. Az ilyen feladatok többszöri megoldása eredményeként a bal agyfélteke átadja az irányítást a jobb agyféltekének. A jobb agyfélteke felelős a vizuális információfeldolgozásért. Ebben az állapotban nem foglalkozunk az idő múlásával, nem törődünk azzal, hogy szavakat használjunk, érdekesnek találjuk amit csinálunk, figyelmesen és intenzíven koncentrálunk, tele vagyunk energiával, önbizalmat érzünk, nem szavakban gondolkodunk hanem képekben.

Ezzel a módszerrel tudjuk megtanulni hatékonyan, hogyan is kell megfigyelni a körülöttünk lévő világot ahhoz, hogy papírra tudjuk rögzíteni. A megfigyelés a korrekt látásmód az alapja a rajzolásnak. Ez viszont önmagában nem elég ahhoz, hogy ne csak másolni tudjuk jól. Itt jön szóba egy másik módszer mely valójában ehhez a módszerhez nagyon jól kapcsolódik. A klasszikus vizuális művészetek elsajátítása.


Miről van szó?

Ahhoz, hogy bármit másolás nélkül le tudjunk rajzolni, szükségünk van a perspektívára és a művészeti anatómiára. 

perspektíva
perspektíva
egyszerű anatómia
egyszerű anatómia

Ezzel a három dologgal bármit meg lehet rajzolni

1, Megfigyelő képesség J mód

2, Perspektíva

3, művészeti anatómia


Ahhoz, hogy valóban élethű legyen a rajzunk még kell valami

4, Fény-árnyék ismerete.

Ha festészetről beszélünk akkor ismernünk kell a

5, Színelméletet is.

Ez az 5 ismeret birtokában bárki meg tud tanulni rajzolni. Nem szükséges hozzá a sokak által gondolt különös tehetség. Egy dolog viszont nagyon fontos, és kell hozzá, mégpedig az, hogy akarjál megtanulni...

A HollerArt módszertan magába foglalja a jobb agyféltekés rajzolás és a klasszukus vizuális művészetek ismereteit.


GYERMEKED A TÁBORBAN:

MIT FOG MEGTANULNI 

Rajztechnika alap fogalma

Rajzeszközök ismerete

Árnyékolási eszközök ismerete

Egyéb eszközök ismerete a rajzban

Az arányos rajzolás módja

Fény-árnyék-perspektíva tanulmányozása

Hordozó anyagok fajtáinak ismerete és előkészítése a rajzban

Centrális perspektíva

Különböző festési technikák ismeretének alapjai

A különböző technikákban használatos festékek előkészítése és keverési arányok

Színelmélet

Különböző ecsetek ismerete és használata a festészetben

Egyéb eszközök használata a festészetben

A különböző festési technikákhoz használt hordozóanyagok ismerete és előkészítése

Kockológia

Csendélet skicc valós téma összeállításról

MIBEN SEGÍT GYERMEKEDNEK ez a tanfolyam?

- Sikerélményre tesz szert

- Új rajzolási és festési technikákat tanul

- Nő az önbizalma

- Javul a koncentráció és a megfigyelő képessége.


Mit hozzon gyermeked a táborba?

Kényelmes öltözéket amit nem sajnál a szülő ha festékes lesz, poharat, élelmet, evőeszközöket ( a stúdió jól felszerelt konyhával rendelkezik, így a hozott ebédet, gyümölcsöt,  megfelelően tudjuk tárolni és a mikróban ha szükséges melegíteni ). 

Mennyibe kerül a tábor?

29.000,-Ft/hét

Étkezés nélkül!
A stúdió jól felszerelt konyhával rendelkezik így a hozott ételt hűtőben tudjuk tárolni és szükség esetén mikróban melegíteni. Lehet hozni fagyit vagy jégkrémet, van mélyhűtő is. Lehet rendelni is és a stúdió címét megadni a futárnak.

Mit biztosít a stúdió a táborban?

Az oktatáshoz szükséges rajz-festő eszközöket ( nem lehet őket hazavinni a saját készítésű művészi alkotásokon kívül). A kéz higéniához kézmosószappan, kézfertőtlenítő, a napi folyadékfogyasztáshoz víz, tea, a szabadidő eltöltéshez, csoportos játékokhoz eszközöket. 

Hány éves kortól lehet jönni a táborban?

A táborban 7-16 éves gyermekek vehetnek részt. 

Minimális-maximális létszám: 1-12 fő. (  a tábor 1 fővel is elindul.)

Mi történik ha betegség vagy egyéb más okból kifolyólag ( mely nem a HollerArt stúdió hibájából ered) nem tud a gyermeked részt venni a táborban?  

3 lehetőséget tud felajánlani a HollerArt stúdió erre az esetre:

1, A befizetett teljes összeget fel lehet használni a délutáni tanfolyamokra a következő iskolaidőszak kezdetével. 

2, A befizetett teljes összeget le lehet vásárolni hobby vagy művész kellékekre. 

3, A gyermeked helyére jöhet egy másik gyermek. 

A tábor összegének visszatérítésére nincs lehetőség ha nem a HollerArt stúdió hibájából keletkezik a tábor meghiúsulása. 

Mi történik ha a HollerArt stúdió hibájából hiúsul meg a tábor? 

A tábor teljes költsége, 29.000Ft visszafizetésre kerül, feltéve ha a befizető nem dönt másként,  pl. szeretne élni a fentebb felsorolt 3 lehetőségek valamelyikével. 

 


A gyerkőcök alkotásai